Consulting
Att genomföra en lyckad transformation kan vara både utmanande och komplext. CoCentric jobbar tillsammans med dig och din organisation genom hela transformationscykeln, oavsett om det gäller hela eller delar av verksamheten.
En lyckad transformationsresa tar sin utgångspunkt i kund-/användarledet med en kopplad strategi och genomförandeplan. För att skapa en bestående förändring behöver hänsyn tas till både en verksamhets förutsättningar som omgivande påverkansfaktorer. Med hjälp av The CoCentric approach jobbar din verksamhet tillsammans med konsulter från CoCentric i ett gemensamt team för en långsiktigt hållbar förändringsresa
Samtliga konsulter hos CoCentric har erfarenhet att verka som konsult i kombination med egen ledarerfarenhet att driva lyckade transformationer. Det ger goda förutsättningar för långsiktigt hållbara resultat, även efter konsulterna lämnat.
Tjänster:
Transformationsledare
En transformationsledare bistår din verksamhet genom hela transformatonsresan, antingen i rollen som rådgivare, programledare eller som interim ledare. Samtliga transformationsledare hos CoCentric har en kombination av egen ledarerfarenhet och metodstöd för samtliga faser i en förändringsresa. En transformationsledare ska alltid kunna hjälpa din verksamhet med att formulera en tydlig strategisk ansats och en kundfokuserad metod.
Kundcentrerad transformation.
En kundcentrerad transformation tar sin utgångspunkt i kundens eller användarens förutsättningar behov och upplevelse för att därefter jobba sig bakåt i organisationen. Exempel på områden som kan komma att påverkas är kanalstrategi, kundgränssnitt och supportverksamheter för en förbättrad konkurrenskraft.
Digital transformation
Att digitaliseringen ger möjligheter och påverkan på en verksamhet är inget nytt. Att genomföra en digitaliseringsresa kan dock innebära stora utmaningar och insatser och kräver både förståelse ur ett användar- och verksamhetsperspektiv som djup kunskap om rätt tekniska lösning. CoCentric jobbar tillsammans med de utvalda expertpartner som finns inom Deeptech för att din verksamhet ska få bästa förutsättningar och råd under din digitala transformationsresa
Transformation av stödfunktioner
Att genomföra en transformation av en verksamhets stödfunktioner såsom exempelvis IT och HR, är lika viktigt och kan vara lika utmanande som en kärnverksamhet. Här handlar det ofta om att kombinera effektivitet, digitalisering med ett fokus på nytta för kärnverksamhet och kunder. CoCentric jobbar med utgångspunkt från ett användar- och verksamhetsperspektiv för att skapa rätt förutsättningar och prioriteringar av en stödfunktions transformation.